Proposen sis noves línies de transport a demanda a la Cerdanya | Federació Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

Blog

Proposen sis noves línies de transport a demanda a la Cerdanya

  |   Novetats

Diari de Girona. L’estudi constata les millores ja aplicades a les línies cap a La Seu d’Urgell i Barcelona.

El departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica i el Consell Comarcal de la Cerdanya han presentat un estudi de millora del transport públic per carretera a la comarca que planteja el desplegament de sis noves línies de transport a demanda i preveu elevar la inversió anual en transport públic de prop d’1,1 a més d’1,7 milions. El

document, elaborat conjuntament amb els municipis del territori, també constata millores ja aplicades en la línia cap a la Seu d’Urgell i en l’eix Llívia-Puigcerdà-Barcelona. La consellera Sílvia Paneque defensa la mobilitat sostenible com a eina de cohesió territorial i igualtat d’oportunitats i a la resta de comarques de muntanya.

L’estudi reforça la col·laboració entre el Departament de Territori i el Consell Comarcal de la Cerdanya per millorar la mobilitat en zones de baixa demanda, amb una aportació de 304.000 euros prevista pel 2026. El Departament també estudia ampliar aquesta connexió i crear una nova línia entre Llívia, Puigcerdà i Girona. La principal novetat de l’estudi és el desplegament del transport a demanda amb sis línies per connectar nuclis menys poblats.