Territori licita el projecte per substituir el semàfor de Llambilles per una rotonda i reduir les cues | Federació Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

Blog

Territori licita el projecte per substituir el semàfor de Llambilles per una rotonda i reduir les cues

  |   Novetats

Diari de Girona. La Generalitat calcula que l’obra suposarà una inversió de 5 milions d’euros

El Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat el projecte per substituir el semàfor de Llambilles (Gironès) per una rotonda i reduir les cues de vehicles que diàriament es generen en aquest punt. Sobretot, en les hores punta. El projecte surt a concurs per 231.000 euros i, un cop la Generalitat l’adjudiqui, el termini per redactar-lo serà de catorze mesos. Segons subratlla Territori, l’objectiu és garantir “el trànsit fluid de la C-65” i, al mateix temps, permetre l’entrada al municipi (a banda i banda de la carretera). La rotonda tindrà dos vials de connexió amb el camí de Fornells de la Selva i la carretera de Llambilles. El Govern preveu que les obres suposin una inversió d’uns 5 milions d’euros.

El semàfor de Llambilles és un dels punts calents en el trànsit de la demarcació. La temporada d’estiu genera cues per a tots aquells vehicles que circulen per la C-65 en direcció a Platja d’Aro, Palamós o Sant Feliu de Guíxols, mentre que en els dies laborals sol generar retencions a les hores punta pel trànsit de gent que va a treballar a la ciutat de Girona.

Amb l’objectiu d’eliminar aquestes cues que es generen de forma habitual, el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica ha licitat la redacció d’un projecte que detalli tècnicament les actuacions per reordenar els accessos a la C-65 a Llambilles.

Les actuacions que hauran de definir el projecte són la construcció d’una rotonda al nord de la trama urbana i de dos vials de connexió amb el camí de Fornells de la Selva i la carretera de Llambilles. Aquest giratori permetrà eliminar el semàfor que regula l’encreuament de la C-65 amb les dues vies. La redacció del projecte també estudiarà la viabilitat d’un pas a diferent nivell per tal que els vianants puguin creuar la C-65.

La redacció del projecte es licita per 231.000 euros i l’empresa adjudicatària tindrà 14 mesos per elaborar-lo. A partir d’aquí, es marcaran les fases de l’obra, que Territori xifra en un cost d’uns 5 milions d’euros.