Un homenatge a l'Escola d'Hostaleria tanca un Fòrum d'èxit | Federació Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

Blog

Un homenatge a l’Escola d’Hostaleria tanca un Fòrum d’èxit

  |   Novetats

Diari de Girona. El certamen tornarà a Girona de l’1 al 3 de febrer de l’any que ve amb un diàleg entre la cuina de mar i de muntanya

«Sense l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Girona no hi hauria Fòrum Gastronòmic». Amb aquestes paraules, el director de continguts del Fòrum, Salvador Garcia-Arbós, va donar ahir el tret de sortida a l’acte de cloenda de la dotzena edició del certamen, que els organitzadors han considerat un èxit. Amb l’escudella com a fil conductor (i tot d’activitats relacionades amb aquest plat emblemàtic de la cuina catalana), més de 200 expositors i uns 180 ponents, el Fòrum ha omplert entre dilluns i dimecres els tres pavellons de la Devesa i del

Palau de Fires. I ahir es va acomiadar amb una trobada a l’Auditori Gastronòmic per homenatjar i commemorar els 60 anys història de l’Escola d’Hostaleria i Turisme, en el qual hi van participar alumnes, exalumnes, professors, autoritats -com l’alcalde de Girona, Lluc Salellas-, i diferents personalitats relacionades amb el món gastronòmic que van realitzar els seus estudis a l’Escola.

Per exemple, el xef Joan Roca, del Celler de Can Roca, va dedicar unes paraules al centre de formació que per a ell va significar «un punt d’inflexió», on va descobrir que «el món de la gastronomia té més vessants de les que vaig veure a casa» i que li va permetre descobrir que «allò que intuïa que estimava, era realment la meva vocació». El xef va recordar professors com Josep Perramon i Vicenç Andreu -conegut popularment com el «senyor Andreu» i durant molts anys part de l’equip de l’històric Hotel Fornells Park-. Ambdós van ser docents que «ens van fer entendre la passió per la professió».

En la mateixa línia, l’antiga professora i directora de l’Escola d’Hostaleria Maria Àngels Freixenet va recordar que molts docents «compaginen la seva professió amb l’activitat a l’escola», la qual cosa els permet transmetre amb precisió com és el dia a dia dins el món gastronòmic. En relació amb el perfil d’alumnes, afirmava que ha canviat amb els anys: «En la meva primera etapa a l’escola, molts venien a continuar amb el negoci familiar, i pocs per vocació». Siguin els motius que siguin, Freixenet afirmava que «l’escola és com una ‘cantera’ de professionals, com la Masia del Barça»; prova d’això són, va afegir, «els plans de negoci que alumnes han presentat com a treball de final de curs, i que s’han fet realitat».

Aquests triomfs també omplen d’orgull l’actual director de l’Escola d’Hostaleria i Turisme, Jordi Garcia. Visiblement emocionat, va aclarir que «avui celebrem l’ànima de la gastronomia gironina, ja que sense l’Escola no estaríem on estem», i va parlar sobre els reptes que queden per assolir: «Hem de ser capaços d’innovar i adaptar els currículums». Alhora, demanava a les empreses «més voluntat i flexibilitat» a l’hora d’oferir pràctiques als alumnes, perquè sense elles «no arribaran enlloc». En acabat, va agrair tant als docents com les famílies i l’alumnat, el «futur de l’ofici», per la seva confiança en l’escola.

Justament, representants dels estudiants de totes les branques de formació van participar també en l’acte per expressar el seu orgull per formar part de l’Escola d’Hostaleria i Turisme, agraint «totes aquelles persones que han compartit amb nosaltres els seus coneixements». També van enaltir «les activitats que enriqueixen la nostra formació» i «concursos que ens deixen posar en pràctica tot allò que hem après».

Un cop acabat aquest acte d’homenatge, i abans que els alumnes de l’Escola d’Hostaleria servissin al assistents un aperitiu que ells mateixos havien preparat, el director de continguts del Fòrum Gastronòmic de Girona, Salvador Garcia-Arbós, va anunciar el fil conductor de la tretzena edició d’aquest certamen, que se celebrarà els dies 1, 2 i 3 de febrer de 2027: un diàleg entre la cuina de mar i de muntanya.