La Fundació Jordi Comas debat sobre el futur del turisme
Diari de Girona. Una jornada reuneix experts per analitzar els reptes i oportunitats del model turístic actual
La capella del Carme de Palamós va ser l’escenari, el passat divendres, d’un debat organitzat per la Fundació Jordi Comas Matamala en el marc del Congrés de Cultura Catalana. L’acte, sota el títol «El turisme com a font de creixement cultural, social i econòmic», va reunir experts del sector per analitzar els reptes i oportunitats del model turístic actual. La presidenta de la Fundació, Carme Hospital, va obrir la jornada reafirmant el compromís de l’entitat amb la sostenibilitat i la qualitat de l’activitat turística. Seguidament, el director del Congrés, Esteve Plantada, va destacar el pes del turisme en l’àmbit cultural català. L’alcaldessa de Palamós, Maria Puig, va defensar el compromís del municipi amb el turisme i la cultura.
El debat, conduït pels periodistes Neus Bonet i Miquel Curanta, va comptar amb les aportacions de diversos ponents després d’unes breus intervencions introductòries. L’historiador Joaquim Nadal va oferir una perspectiva històrica de l’evolució del turisme a Catalunya i del seu impacte en la configuració del país. El professor de la UPF Josep Francesc Valls va posar sobre la taula els nous paradigmes del sector i la necessitat d’adaptar-se a les tendències de la demanda.
Per la seva banda, Anna Garriga (UdG) va subratllar el pes econòmic del turisme i el director d’obres de l’Ajuntament de Barcelona, Ricard Font, va centrar la seva intervenció en la necessitat d’adaptar les infraestructures a la mobilitat dels residents.

