La UAB tria la Cerdanya com a model d'estudi en gestió turística i fronterera | Federació Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

Blog

3

La UAB tria la Cerdanya com a model d’estudi en gestió turística i fronterera

  |   Novetats

Diari de Girona. El Màster en Estudis Territorials i Planejament (METiP) del Departament de Geografia de l’Autònoma porta el primer grup d’alumnes a Puigcerdà

La Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) ha fixat la Cerdanya i el seu hospital com a espais d’aprenentatge pel que fa alguns dels seus estudis de master.

A partir d’aquesta decisió i de la coordinació amb la direcció de l’hospital, el Transfronterer ha rebut ja una primera visita d’alumnes i professors del Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament (METiP), del Departament de Geografia de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). La jornada forma part del cicle «La gestió de l’activitat turística en una comarca de muntanya: la Cerdanya», una iniciativa que analitza el paper de la comarca com a territori d’interior afectat per dinàmiques pròpies del turisme de masses.

Els estudiants treballen sobre aspectes com l’habitatge, la mobilitat, l’administració del territori o l’impacte del turisme en el paissatge i el patrimoni natural i cultural. Durant l’estada, els participants han conegut de primera mà el funcionament d’un hospital binacional i transfronterer, únic a Europa i que dona servei a la població de la Cerdanya i el Capcir. Més enllà de l’àmbit sanitari,l’hospital s’ha convertit en un exemple de cooperació institucional entre Catalunya i França.

Els membres de l’equip directiu i tècnic del centre han exposat als estudiants el model de funcionament de l’Agrupació Europea de Cooperació Territorial (AECT) Hospital de Cerdanya, així com els reptes que implica la seva gestió quotidiana en un context transfronterer.

El màster combina l’anàlisi territorial i urbanística amb la gestió del paisatge, la mobilitat i la sostenibilitat. El treball de camp es desenvolupa íntegrament a la Cerdanya, coincidint amb el centenari de l’obra de Pau Vila, geògraf i pedagog considerat fundador de la divisió comarcal.