La ruta entre Girona i Sarajevo ja ha registrat 22.000 passatgers | Federació Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

Blog

La ruta entre Girona i Sarajevo ja ha registrat 22.000 passatgers

  |   Novetats

Diari de Girona. La connexió aèria inaugurada a l’abril ha sumat 140 operacions es mantindrà activa aquest hivern i durant la primavera i l’estiu de 2026

Girona ha registrat 21.973 passatgers en els primers mesos de funcionament de la ruta amb Sarajevo, inaugurada el mes d’abril. En total, s’han dut a terme 140 operacions fins al 31 d’octubre, en un inici d’activitat que la Diputació considera «molt favorable».

La connexió es mantindrà activa aquest hivern i també durant la primavera i l’estiu de 2026, consolidant-se com un nou pont aeri entre tots dos territoris.

Les dades es van presentar ahir al Saló de Plens de la Diputació de Girona, en un acte que va comptar amb la participació del diputat i vicepresident del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Joan Plana; l’ambaixadora de Bòsnia i Hercegovina a Espanya, Vesna Andree Zaimović i el ministre d’Economia del cantó de Sarajevo, Zlatko Mijatovic, acompanyats de representants empresarials del sector turístic i dels aeroports de Girona i Sarajevo.

Plana va destacar que les xifres són fruit d’un «treball sostingut i compartit». Per la seva banda, Mijatovic va subratllar l’impacte positiu de la nova ruta, la primera connexió directa entre tots dos estats i que «reflecteix bé l’amistat que volem seguir nodrint perquè creixi encara més».