Lloret presenta a Fitur un projecte per millorar la gestió turística
Diari de Girona. El municipi ha detallat a la fira de Madrid les seves línies estratègiques en un pla 2026-2031
Lloret Turisme ha presentat a la fira internacional Fitur de Madrid, davant del sector turístic professional, el seu nou projecte d’implementació d’Intel·ligència Artificial (IA) 360º, una iniciativa estratègica que representa una evolució del seu model de gestió turística cap a un sistema més integral, eficient i innovador. El nou sistema facilita una visió global del territori i millora la planificació a mitjà i llarg termini. El municipi també ha presentat les línies estratègiques en un pla 2026-2031.
El projecte, que actualment es troba en fase beta, s’ha desenvolupat de manera progressiva amb el suport de la consultora especialitzada en transformació digital Growtur. En una primera etapa, s’ha dut a terme una profunda reestructuració interna que ha permès integrar tots els continguts, dades i fonts de treball existents en un únic entorn d’intel·ligència artificial compartit. Aquesta integració ha suposat un avanç en la gestió del coneixement turístic, millorant la qualitat de la informació, l’eficiència operativa i la capacitat d’anàlisi de dades.
Un cop consolidada aquesta base interna, el projecte s’ha orientat a millorar la comunicació i el servei a dos perfils de públic diferenciats. D’una banda, el sector professional (B2B) disposa ara d’una nova eina de suport a la presa de decisions. De l’altra el públic final tindrà un xatbot que oferirà informació turística.
Entre els eixos del nou Pla Estratègic 2026-2031 hi ha la projecció vinculada a la Ryder Cup 2031 i el nou amfiteatre dels Jardins de Santa Clotilde.

