La Selva, primera comarca catalana amb un Pla Estratègic d'Economia Social i Solidària | Federació Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

Blog

La Selva, primera comarca catalana amb un Pla Estratègic d’Economia Social i Solidària

  |   Novetats

Diari de Girona. Una delegació de la Selva Compromesa, formada per representants del Grup Motor del Pla Estratègic d’ESS de la Selva, es va reunir fa pocs dies amb David Bonvehí, Director General d’Economia Social i del Cooperativisme de la Generalitat de Catalunya, a la seu de la Direcció General a Barcelona. Aquest va valorar molt positivament el fet que la Selva hagi estat la primera comarca catalana a dotarse d’un Pla Estratègic d’ESS, destacant l’alineació plena d’aquest treball amb les prioritats de la Direcció General. Totes dues parts van coincidir a entendre l’Economia Social i Solidària com un motor de desenvolupament econòmic sostenible, capaç de donar resposta i d’innovar davant dels reptes socials i ambientals locals i globals.

De la seva banda, el conseller d’Empresa, de l’ens selvatà, Lluís Barnès, va assegurar que «l’aprovació per unanimitat del Pacte Comarcal d’Impuls de l’ESS al Ple del Consell Comarcal és un pas de gegant. Demostra que l’aposta per una economia més justa, arrelada i sostenible no és una iniciativa aïllada, sinó un compromís polític estable i de llarg recorregut que compta amb el consens de tot el territori».

En aquest sentit, Barnés va explicar que «treballem per donar eines reals a les nostres empreses, cooperaries i autònoms, demostrant que la col·laboració entre institucions i teixit comunitari és el millor camí per generar riquesa i benestar als municipis de la Selva».