Gairebé un de cada cinc pisos a Girona es ven en menys d’una setmana
Diari de Girona. És una de les capitals de província de l’Estat amb més «vendes exprés», segons Idealista
El 18% dels habitatges que es van vendre a la ciutat de Girona durant el quart trimestre del 2024 a través d’Idealista, és a dir gairebé un de cada cinc, va estar menys d’una setmana al mercat, un 6% més que un any enrere, segons un informe publicat pel portal immobiliari.
De fet, Girona és una de les capitals de província on l’anomenada «venda exprés» té un major pes al mercat. Per sobre de Girona, el percentatge més alt de vendes en menys d’una setmana es dona a la ciutat de Granada, on el 21% van trobar comprador en menys de set dies, seguida per València (19%). Tarragona i Saragossa registren les mateixes dades que Girona, un 18%, mentre que en xifres similars es troben Pamplona i Madrid (17% a ambdues ciutats).
A Girona, la majoria dels pisos, un 30%, van trigar entre tres mesos i un any en trobar comprador; un 18% entre una setmana i un mes; el 19% va estar entre un i tres mesos; i un 15% més d’un any, segons Idealista.
Al conjunt de l’Estat, el 12% dels habitatges que es van vendre a través d’Idealista durant el quart trimestre del 2024 no portava ni una setmana al mercat. Segons l’estudi, un 20% dels pisos va trigar a vendre’s entre una setmana i un mes; el 25% entre un i tres mesos; el 29% feia entre tres mesos i un any, i el 14% més d’un any. Les «vendes exprés» es van mantenir estables durant l’últim any, ja que el quart trimestre del 2023 estava al 12%.
Aquest fenomen, que té un gran pes en les operacions a la ciutat de Girona, no s’entén de manera homogènia al conjunt de les comarques gironines. A la província, només un 9% dels pisos que es van vendre a través d’Idealista en l’últim trimestre de l’any van trobar nou propietari en menys d’una setmana. La majoria dels habitatges, un 35%, van trigar entre tres mesos i un any en trobar comprador.
Tal com passa entre les capitals, Granada és la província on es va registrar un percentatge més alt de «vendes exprés», arribant al 20% en el quart trimestre. El segueixen les províncies de Madrid (17%), València, Sòria i Saragossa (15% en
La majoria dels pisos, un 30%, van trigar entre tres mesos i un any en trobar comprador
tots tres casos). A continuació hi ha Navarra i Biscaia (que comparteixen un 14%), Àlaba (13%), les Balears, Barcelona, Cantàbria, Ourense, Alacant i la Corunya (12% en els 6 casos).
El portal immobiliari també va publicar fa uns dies un informe sobre «lloguers exprés». A Girona fins a un 29% dels habitatges que es van llogar a la ciutat a través d’Idealista durant el quart trimestre no va estar ni 24 hores al mercat. Girona és la segona capital de província de tot l’Estat amb més «lloguers exprés», només Vitòria supera aquest percentatge, amb una xifra que s’eleva fins al 32% de les operacions.
El moment del sector
L’any passat, el mercat immobiliari de les comarques gironines va sumar fins a 13.890 compravendes d’habitatges, registrant així el segon millor any del sector en l’última dècada, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). En comparació amb l’anterior exercici, el 2023, les operacions van pujar lleugerament, un 1,34%.
«El mercat immobiliari de Girona mostra un dinamisme important, com assenyalen els seus registres de compravendes d’habitatges i de concessions de crèdits hipotecaris. A més, aquest mercat presenta també diferències i té tendències pròpies en comparació amb el que passa al sector immobiliari de la resta de Catalunya», assegura Anaïs García, directora de comunicació i relacions institucionals del portal Habitaclia.