Els càmpings superen per primer cop al setembre el milió de pernoctacions | Federació Hostaleria i Turisme de les Comarques de Girona

Blog

Els càmpings superen per primer cop al setembre el milió de pernoctacions

  |   Novetats

Diari de Girona. Girona lidera el turisme rural a Espanya.

Els càmpings de les comarques gironines registren un nou rècord de pernoctacions al setembre. Per primera vegada en la sèrie històrica -que es remunta a l’any 2005- els càmpings de la província superen el milió de pernoctacions en el novè mes de l’any, en concret, els turistes van sumar 1.138.755 nits allotjats, segons les dades provisionals de l’enquesta d’ocupació en allotjaments turístics extrahotelers de l’Institut Nacional d’Estadística (INE).

En comparació amb l’any passat, les pernoctacions als càmpings gironins s’han incrementat un 18,8%. De fet, les xifres mostren com la temporada cada vegada s’allarga més. El 2023 va ser el primer any que es van superar les 900.000 nits, mentre que un any abans per primer cop es van registrar més de 800.000 pernoctacions. En l’última dècada, les pernoctacions s’han disparat un 69,8%.

Estada mitjana

Com és habitual, els turistes estrangers són els que més temps passen allotjats als càmpings de la província. En total sumen 702.461 pernoctacions, amb una estada mitjana de 8 nits. Tanmateix, són les pernoctacions dels turistes amb residència a l’Estat les que més s’han enfilat en la comparativa interanual, passant de 277.156 el setembre del 2024, a 436.294 aquest 2025, és a dir, un increment del 57,4%. De mitjana, els visitants amb residència a Espanya passen 5 nits als càmpings gironins.

Les dades rècord pel que fa a les pernoctacions, no es traslladen també en el nombre de visitants. Al setembre, els càmpings de Girona van allotjar fins a 173.917 turistes, una xifra que supera tímidament la registrada fa un any, amb un increment de l’1,4%, però se situa per darrere del setembre del 2023, quan van rebre 185.393 visitants -la xifra més alta de la sèrie històrica-.

La procedència dels turistes es reparteix de forma força equitativa. Fins a 86.884 turistes que es van allotjar als càmpings de la província tenen residència a l’Estat, mentre que 87.033 eren estrangers.

Girona lidera el turisme rural

Girona s’ha consolidat com la província amb més viatgers allotjats en establiments de turisme rural a tot Espanya durant el mes de setembre, amb un total de 18.215 persones. Així ho indiquen les últimes dades disponibles publicades per l’Institut Nacional d’Estadística (INE), que situen la demarcació per davant de Màlaga (17.092), Cáceres (15.134) i Àvila (12.405).

A escala estatal, les pernoctacions en allotjaments rurals van créixer un 0,5 % al setembre respecte al mateix mes de l’any anterior. Tot i la lleugera caiguda del turisme nacional (-0,3 %), les estades de viatgers estrangers van augmentar un 1,8 %, amb alemanys, francesos i britànics com a principals clients.

La mitjana d’ocupació dels establiments rurals a Espanya se situa en el 23,4 %, amb un repunt fins al 38,4 % durant els caps de setmana. Les Illes Balears lideren en nombre de pernoctacions (més de 244.000) i grau d’ocupació (66,4 %), però Girona destaca pel volum absolut de viatgers.

Aquest bon comportament del sector gironí es manté de cara a la festivitat de Tots Sants, malgrat que enguany no genera un cap de setmana llarg en el calendari laboral. Segons la plataforma Escapadarural.com, Girona ja registra un 59 % d’ocupació per al cap de setmana del 31 d’octubre al 2 de novembre, una de les xifres més altes del país, només superada per Barcelona (70 %) i Toledo (60 %).

Tot i que la festivitat de Tots Sants no ha generat pont laboral, sí que ha coincidit amb vacances escolars en comunitats com Madrid, Galícia, Astúries o Aragó, fet que ha influït en les reserves. La mitjana d’ocupació prevista a nivell estatal és del 40 %, per sota del 65 % registrat l’any passat.