El CGE avala la regulació del lloguer de temporada
El Punt Avui. PSC, ERC, Comuns i CUP celebren l’aval: “És un gran pas”. El Consell només qüestiona la pròrroga dels pisos protegits
El Consell de Garanties Estatutàries (CGE) ha avalat que la regulació del lloguer de temporada impulsada per PSC, ERC, Comuns i CUP és conforme a la Constitució i a l’Estatut, i desestima les impugnacions de Junts i PPC. El dictamen conclou que la norma respecta les competències de la Generalitat en matèria de dret civil i que no altera el règim bàsic estatal dels contractes d’arrendament. L’únic punt que genera dubtes és la pròrroga automàtica dels habitatges de protecció oficial en zones tensionades, que el CGE considera constitucional però mancada d’una base legal més explícita per garantir-ne la seguretat jurídica. Tot plegat arriba després que els recursos de Junts i PPC retardessin la tramitació parlamentària del text, que té com a objectiu frenar l’ús fraudulent dels contractes temporals per esquivar els topalls de preus.
Els partits promotors de la regulació han celebrat el dictamen i donen per fet que la llei s’aprovarà en el ple del 17 i 18 de desembre. PSC, ERC, Comuns i CUP han qualificat l’aval com un “pas endavant” en la garantia del dret a l’habitatge i han acusat Junts i PPC d’intentar frenar la reforma. El Sindicat de Llogateres també ha valorat positivament la decisió i ha reclamat que es despleguin inspeccions i sancions per assegurar el compliment de la futura normativa. Des del Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, el govern ha destacat la “solidesa jurídica” del projecte i s’ha compromès a ajustar tècnicament la regulació sobre pisos protegits per reforçar-ne la seguretat jurídica.

