La reducció de la jornada fracassa al Congrés i ni els socialistes aplaudeixen Díaz
Diari de Girona. Sindicats es manifesten a la patronal gironina.
Desenes de delegats sindicals de CCOO i UGT es van concentrar ahir davant la seu de la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG). La concentració, sota el lema «Reducció de jornada, ja!», va coincidir amb la votació de la mesura al Congrés dels Diputats, que no va aconseguir tirar endavant pels vots en contra dels diputats del PP, Vox i Junts.
D’aquesta manera, els sindicats van voler manifestar la seva insatisfacció a la no reducció de la jornada laboral a 37,5 hores. «Comissions Obreres i UGT venim a denunciar que les patronals volen perpetuar i esprémer un model de treball basat en condicions laborals precàries. Sí per ells fos, no hi hauria ni límit horari» comentava la secretària general de CCOO de
«Venim a denunciar que les patronals volen perpetuar un model basat en condicions precàries»
les comarques gironines, Diana Estudillo.
La protesta va comptar amb les intervencions d’Estudillo, i del secretari general d’UGT de comarques gironines, Maxi Rica, que van insistir de manera urgent en aplicar la reducció de la jornada sense pèrdua salarial per millorar la salut i el benestar de la classe treballadora, repartir millor el temps de treball i la cura, incrementar la productivitat i avançar cap a un model laboral més modern, just i sostenible.
Estudillo va denunciar clarament els discursos dels partits polítics que estan en contra d’aquesta reforma, explicant que aquest fet nega la «la possibilitat de debatre com aplicar aquesta reducció segons els sectors» i va advertir que això «coarta una eina democràtica fonamental com és el tràmit parlamentari».
La mateixa línia, Rica va considerar la jornada com a «clau» i va lamentar profundament que hi hagi qui vulgui «barrar el pas a un canvi de paradigma per construir una societat diferent» carregant contra els discursos d’aquests polítics com a «populistes, esbiaixat i sense cap fonament.»
Crítiques a Míriam Nogueras
Durant la lectura davant els presents, Estudillo i Rica van carregar directament contra la portaveu de Junts al Congrés, Míriam Nogueras, que durant aquests dies ha defensat que la reducció de jornada anava en contra de l’estat del benestar i dels empresaris catalans. Ara bé, sobre aquestes declaracions, Estudillo la va contestar dient que «no cola l’amenaça que això enfonsarà l’economia». A més segons la secretària general a les comarques gironines de les CCOO «set de cada deu treballadors es veurien beneficiats per la reducció de jornada i vuit de cada deu la donen suport», subratllant que hi ha convenis col·lectius amb jornades inferiors a les 40 hores «i les empreses funcionen correctament.»
Pels sindicats, és necessària la mobilització, ja que la reforma seria una «mesura per a repartir millor la riquesa i millorar la salut».

