Subvenció per als pobles afectats per les nevades
El Punt. La Diputació de Girona subvencionarà 45 ajuntaments de les comarques gironines amb un total de 350.000 euros per a despeses corrents arran de les nevades de l’any 2018. Es tracta de municipis de les comarques de la Garrotxa, la Cerdanya, el Ripollès, la Selva, Osona i l’Alt Empordà, que és on hi va haver les nevades més importants de l’hivern i el començament de la primavera aquest any.
L’any passat la Diputació de Girona va oferir una convocatòria de 155.000 euros. Enguany la convocatòria de subvencions inicialment ascendia a 175.000 euros, però degut a les nevades de l’hivern passat s’ha ampliat fins a 350.000 euros. Dimarts a la junta de govern es va acordar l’aprovació de la concessió de les subvencions.
La subvenció es destinarà a finançar actuacions com laš retirada de neu i gel, despeses extraordinàries de personal, estesa de sal i contractació de maquinària especialitzada.
Inversions
D’una altra banda, també s’ha aprovat la convocatòria per a inversions en despeses de nevades de 105.000 euros, que en la pròxima junta està previst ampliar fins a 155.000 euros, i atorgar les subvencions corresponents per a compra de maquinària, construcció de sitges de sal i adquisició de pales llevaneus.